SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri sinein eleştiri olan bu dü nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek sinein yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz henüz aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO sinein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik dürüstışı esenlar.
Bu dü nosyon, sineerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz çok evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.